12. Стаття про FitU у MasterCard UA

Шлях у бізнесі, як і в спорті, завжди лежить через сотні перемог і поразок. Але успіху досягають ті, хто не зупиняється. Продовжуємо розповідати історії переможців проєкту Mastercard «Більше для бізнесу», що створює нові можливості для локальних підприємців. Сьогодні – від засновника бренду спортивного одягу fitu.shop Івана Поповича – про те, як помилки роблять бізнес сильнішим, та про клієнтів, які привносять у нього сенс.


Рішення про старт власної справи прийшло до Івана через власний досвід: коли він захотів займатися спортом, зіткнувся з тим, що якісний спортивний одяг коштує шалених грошей. Це було на початку 2018 року, з якого й починається історія бренду FitU. «Наша ідея – робити якісний і доступний одяг, – пояснює Іван. – Щоб у людини був вибір – сидіти вдома перед телевізором чи піти в спортзал. І щоб людина вибирала спортзал. Саме тому наш одяг має бути доступним».

 Бренд, який тільки взяв розгін і з оптимізмом входив у 2020-ий рік, несподівано зіткнувся з різким обвалом попиту через карантин. Спортзали закривалися, люди не знали чого чекати й поставили витрати на паузу. Згодом бізнес вирівняв показники – насамперед завдяки підтримці клієнтів. Засновник не втомлюється повторювати: їм дуже пощастило, бо в них найкращі клієнти. І пригадує про свій міні рекорд – один задоволений клієнт за кілька покупок придбав 13 речей. «Я прямо досі пам’ятаю цю розмову. Спочатку клієнт вагався, який комплект обрати, а я звернув увагу, що за цю ціну можна й два взяти. Я з ним пів ночі в інстаграм переписувався. Згодом клієнт нам прислав купу фото і відео, який він задоволений покупкою, і ще кілька разів повертався за речами. От саме в такі моменти до мене приходило розуміння, що 100% є сенс працювати далі».

FitU живе повністю онлайн, а комунікація з клієнтами починалась і зараз найчастіше відбувається через соцмережі. І найцінніше, що дають соцмережі, на думку Івана, – конструктивний фідбек. «Це не як у 90-х, коли вивалювали купу товару, не розбираючись, треба воно людям чи ні. Ми ж одразу дізнаємося, що потрібно. Чуємо конструктивну критику й розуміємо, як і що зробити краще», – додає підприємець.
Іван вірить у силу відкритості й серед підприємців. Радить: на старті власної справи обов’язково треба знайти людину, яка сама мала різний досвід та вміє винести урок з кожної поразки й перемоги. Саме її поради зможуть бути найкориснішими.А на запитання про те, що підприємця мотивує розвивати свій бізнес, він відповідає майже миттєво: «Мотивації в мене дві – банальна і небанальна. Банальна – заробити, але окрім грошей мої клієнти діляться щирою вдячністю. Небанальна – сформувати в людей культуру проводити вільний час так, щоб розвивати себе. І ми в цьому хочемо їм допомогти. Загалом, якщо ми хочемо зробити країну кращою, ми починаємо з себе – і потім ідемо до інших»

Оригінал статті: https://www.facebook.com/MastercardUkraine/photos/a.1541402442751418/2880616865496629