8. Forbes Ukraine сказали що ми - молодці!

Багато хто з нас починав «нове життя» з нового року. Не став винятком і герой рубрики #ПохвалиМалого Іван Попович, 28 років. В січні 2018 чоловік вирішив зайнятися спортом. Задля більшої мотивації він вирішив купити собі професійну форму для занять, та зіштовхнувся з сумною реальністю: придбати комплект дешевший за $200 було неможливо. 

«Після тривалого онлайн-ресерчу я подзвонив дружині і сказав: якщо я не можу придбати собі нормальну форму не за всі гроші світу, я її пошию», — розповідає Іван. Так з’явився бренд fitu.shop, про який ми сьогодні розповідаємо в рамках ініціативи Forbes Ukraine з підтримки малого бізнесу. 

«За освітою я економіст, і завжди пристрасно займався виключно своєю роботою. З 19 років вона замінила мені будь-які хоббі, — пояснює Попович. — Працював на ринку FMCG та спеціалізувався в продажах в офлайні. Гадаю, в кожної людини трапляються періоди, коли, умовно кажучи, «потрібно щось змінювати в житті», і для мене такою зміною став спортзал. Втім, зміни, які відбулися завдяки цьому кроку, виявилися більш масштабними. Не знайшовши варіанту спортивної форми, який був би для мене прийнятним — адекватного співвідношення ціна-якість та вітчизняного виробництва — я вирішив створити цей продукт самостійно. 

Близько місяця я витратив на те, щоб розібратися в тонкощах використання тканин, їх технічних характеристиках. На щастя, ми живемо в часи, коли інтернет є достатнім джерелом інформації. Ще деякий час знадобився для того, аби підібрати ательє. І все: починали ми зі смішною стартовою сумою 8 тисяч гривень, частину з яких я взяв в борг у батьків. На ці гроші ми купили першу партію матеріалу і відшили першу «колекцію»». 

Перші продажі бізнес робив у Instagram. «Вже зараз я розумію, що рішення продаватися через соцмережу було виграшним, — згадує Іван. — Клієнти, які купують речі через сайт, набагато рідше діляться враженнями про продукт, на відміну від тих, хто купує в Instagram. Написати відгук у повідомленні в direct messages, певно, людині якось природніше. Завдяки цьому ми з перших наших спроб мали доволі ефективний «зворотній зв’язок» від аудиторії, і активно використовували цей фідбек — адаптували моделі, експериментували з матеріалами. 

Також на нашу користь зіграв той факт, що ми починали саме з пошиву чоловічої спортивної форми. Думка, що для одягу та загалом продуктів, пов’язаних із зовнішнім виглядом, жіноча аудиторія є більш перспективною — міф. Але на нього «ведеться» багато виробників. Ми відштовхувалися від тези: якщо чоловік хоче займатися спортом, він хоче добре виглядати, і це стосується не лише його фігури, а й спортивної форми. Завдяки цьому підходу ми опинилися в унікальній ніші, в якій практично не мали конкуренції». 

Деякий час наш герой поєднував ведення власного бізнесу і посаду в іншій компанії, але близько року тому вирішив повністю присвятити себе розвитку FitU. Виручка бренду в 2019 році становила трохи більше 130 тисяч гривень — доволі непоганий результат, враховуючи мінімальний стартовий капітал. «Гадаю, успіх нам гарантувала щира особиста зацікавленість в результаті, ну і, звичайно, мінімальна націнка зверх собівартості продукту, — пояснює чоловік. — За два роки в нас сформувався надійний пул постійних клієнтів, які охоче повертаються до нас за новими речами, приводять друзів та знайомих, найголовніше — активно тегають нас в публікаціях у соцмережах. Це дає можливість відчутно економити на витратах на маркетинг: кращою рекламою продукту слугує так званий word of mouth, рекомендації покупців».

https://www.facebook.com/Forbes.Ukraine.official/posts/192988569008534